Tidningen

Idag läste jag i tidningen om en skola i Motala som skulle börja med ett "flickprojekt". det ska gå ut på att flickor med ADHD ska få bättre stöd än vad vi får idag. Eftersom att killar får mer/bättre stöd än oss tjejer. Det håller jag med om helt. Som jag, vilket stöd fick jag i skolan?
Det var inte mycket det. Inget att hurra för iaf! SÅ nu ska jag/mamma försöka få tag på den skolan och försöka få ett samarbete med dem! :)
För jag känner att folk kan förhoppningsvis taåtsig mer av en flicka med ADHD som vet vad man kan behöva! :)
Man får hoppas på det bästa iaf! Det skadar iaf aldrig att försöka!

Det är som sagt viktigt att nå ut med ett bra och starkt budskap till alla i samhället om detta. Och ex inte lägga ner allt för att folk inte fattar. Utan man måste försöka om och om ige till man når ut med det hela!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0