Kärlek

Att hitta någon somm  accepterar mig och det jag kämpar fr är nog inget så jag är så bra på.
Jag är rädd för att berätta om min ADHD och asperger på ett sett för vem vet man kanske blir dissad då.
Och sen liksom dem kanske accepterar det men vill inte ha en bara för att dem inte vet vad
dem ska säga till sina polare. "Min tjej har ADHD och asperger, och hon föreläser om det. Och typ
brinner för att få ett rättvisare samhälle". Nae jag tror nog inte att jag kommer att få en kille
på många år. För när man är äldre liksom är det en annan grej som jag vet så av mig själv.
Då är det intresssant om någon skulle säga så. Medans nu typ, va fan ska du ha henne till.
Men ni fattar kanske hur jag menar liksom.
Jag har alltid haft otur med kärleken och det blir faktiskt inte lättare av att ha ADHD och asperger.

*suck*suck*suck

jag får gå min egna lilla stig hela tiden och ha mig själv ... :(

Kommentarer
Postat av: Melinda

Jag förstår din tanke. Men utan att våga så kan man inte vinna.



Jag har berättat för många om mina diagnoser, och jag har inget minne av att någon skulle ha dissat mig p.g.a. dem. Visst kan det vara svårt för folk som inte är insatta att förstå vad det verkligen innebär att leva med en/flera diagnoser, men om någon gillar dig för den du är, kommer den inte att lämna dig för att du berättar.



När det gäller förhållanden kan det ju vara bra att ha gemensamma intressen, så kanske skulle du passa ihop med någon som också har ett politiskt intresse att förändra.

Men allt behöver man ju faktist inte dela med sig av heller. Du väljer själv vad du vill hålla för dig själv. Men att berätta om en diagnos, kan vara ett sätt att få någon annan att förhoppningsvis förstå en lite bättre.



/En tjej med vänstersidig hemiplegi (cp-skada) och Aspergers syndrom, som inte alltid har varit singel.

2010-04-17 @ 14:36:38
URL: http://metrobloggen.se/mindy
Postat av: Sofia

Hej!

Tack för din jättefina blogg!



Jag har en adhd diagnos och ganska starka drag av asperger, och jag har det oxå svårt med relationer.



Jag har lärt mig att mycket utav dom svårigheterna kommer ifrån min diagnos, jag har helt enkelt sårt med nära relationer.



Jag tycker att du är ävldigt modig sm vågar dela med dig och samtidigt är så pass ung.



Så jag vill skicka en massa kärlek och tacksamhet till dig!



Kram Sofia

2010-04-19 @ 15:19:26
URL: http://thenewshitintown.blogg.se/
Postat av: Nadja

Kärleken kommer när du minst anar det!

2010-04-25 @ 17:25:15
URL: http://nadjabrodin.bloggplatsen.se
Postat av: Vanjavit

Det sociala samspelet är inte det lättaste att förstå sig på.

Det tar den tiden det tar.

2010-05-24 @ 23:04:42
URL: http://coordinateheart.com/
Postat av: Denise

Gumman, blir du dissad pga av att du har adhd av en kille, tycker jag personligen att ingen är att ha!



Jag finns alltid här för dej <3

2010-11-11 @ 13:54:09
URL: http://iiamuniique.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0