Första föreläsningen avklarad

Nu är min allra första föreläsning avklarad. Det gick väldigt bra. Folket lyssnade och var verkligen intresserad av det jag hade att säga. En del frågor hade dem också. Tänkte skriva ut några av dem här nu.

Istället för medicinen Concerta vet du om det finns någon natur medicin som vore bra istället?
Ja det finns det. Omega3 (fiskoljan) är väldigt bra den får en mer pigg och på så sätt blir man mer vaken och orkar anstränga sig mera. Och sen har vi rosenroten som jag håller på att testa just nu som också ska vara upppiggande för hjärnan.
Hur vill du att man ska bemöta dig?
Jag vill bli bemött precis som alla andra. Kanske bara att man tänker på att förklara mer detaljerat vad man menar. Annars så kan jag missförstå det.
Vad har ADHD och Aaperger-syndrom för samband. Kan man ha den ena inte den andra?
ADHD och Asperger-syndrom krockar. ADHD så är man sån som gärna börjar med nya saker hela tiden istället för att slut föra dem. Medans Asperger-syndrom vill göra klart allt i minsta detalj.


Sen vill jag bara tacka alla som kom. Vid flera frågor så är det bara att mejla mig.

[email protected]

//

Karolin Fasth

Kommentarer
Postat av: Therese Muukki

Du var sååå duktig och har säkert massor mer att ge. Som du själv sa så kan du bygga på din nästa föreläsning med de frågorna du fick.

2010-02-27 @ 22:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0