Svar på tal

Anonym om Att tänka på som förälder när ens barn har en diagnos:
Lilla gumman du är född 94!? Du har mycket och lära om dina diagnoser innan du vet vad du kan göra eller skriva och vad som är rätt och fel! Jag säger inte att det du gör är fel genom att föreläsa för jag har själv föreläst fast om drogproblem! Tycker det är modigt av dig att våga ta tag i dig själv och berätta för andra hur du upplever ditt liv! Men du är ju bara barnet du har hela livet att lära dig att leva med din/dina diagnoser!



Hej du anonym,
jo nog att jag bara är 16 år. Men 16 års erfarenhet menas det också. Jag har kanske mycket att lära mig, men jag vet ju fortfarande hur det är att leva med en diagnos. Och jag skriver ju absolut inte om saker som jag inte vet vad det är. Och väldigt många tycker att det är intressant att höra mig prata om hur jag har haft det under mitt liv med dess svårigheter jag har. Och jag känner även själv att jag kan hjälpa andra nu så tidigt som möjligt, då kommer jag även att komma längre så. Och jag har lärt mig massor om att leva med mina dignoser bara under sista året nu knappt det.

Kommentarer
Postat av: Therese Muukki

Ett bra svar gumman. Många är dej evigt tacksam för det du gör. Genom att ge din känsla för vad som är rätt och fel hjälper du MÅNGA att vända och vrida och se saker ur ett nytt perspektiv. Puss och kram// mamma

2010-02-28 @ 19:06:03
Postat av: Miniz

Jag har inte ens börjat läsa din blogg. Allt jag kan säga är att jag har en son på snart 10 med diagnos, jag står själv på väntelista för utredning. Sonen har haft sin diagnos i snart ett år&jag har försökt hitta info på nätet. Ang sonen var det inte så stora problem att hitta men just TJEJER/KVINNOR är jättesvårt att hitta (eller har jag missat) Då handlar det inte om fakta, utan "en dag ur livet" som jag vill veta. Ska smyga runt&läsa&jag tycker att det är ett superbra intiativ. :o)

2010-03-02 @ 01:31:29
Postat av: Ulrika

Hej! Bra att du har skinn på näsan när folk skriver sådär. 16 års erfarenhet är en lång tid och att få höra någon som är mitt i tonåren prata om hur det kan vara är underbart tycker jag. Själv har jag 2 tonårsflickor med diagnoser och jag föreläser om mitt föräldraskap och fast jag är över 40 har jag "bara" 15 års erfarenhet av att vara förälder.

2010-03-02 @ 17:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0