Oaktiv, men nu aktiv?!!

Har inte varit aktiv här på sjukt länge men ska försöka komma igång igen.
Har haft det upp och ner med psyket och det har varit krävande då ena dagen är allt så bra som det bara kan bli och sen vänder det på 2 sek och så sitter jag i ett hörn och gråter utan att någon ser. Hmm, har haft så många funderingar om livet så länge nu och hittar inga svar ändå men man får väll bara fortsätta och försöka hitta svaren inom sig själv?

En annan sak jag har funderat på är mina diagnoser och min problematik. Det är ju inte så lätt när man är 16 år och träffar nya människor och bara stå där och säga att man har ADHD och Asperger eller vad det än nu kan vara. Men man vill ju ändå få fram det på ett snyggt sett och ganska tidigt i ny vänskap eller vad det nu kan handla om.

Ett exempel är nog när jag skulle berätta för jobbet om allt och att jag inte kunde jobba fullt ut som sagt då jag har fått återfall eller vad man ska kalla det och fårr jobbiga tankar och bröt ihop av minsta lilla osånt. Jag bad mamma ringa dem och förklara. Och dem tycket det var jätte bra att få veta det om mig så dem vet liksom. OCh idag får jag hjälp av jobbet och behöver inte jobba fullt ut utan jag jobbar så mycket jag själv orkar med just nu och tar det lugnt resten av tiden. Nu har vi dessutom fått en ny kontors chef som jag aldrig har träffat utan hon har bara ringt mig och presenterat sig och pratat lite med mig om allt. Hon verkar jätte trevlig och kommer säkert bli en jätte bra chef och hon förstår mig också. Känns lite som om hon verkligen tar in när jag berättar det är skönt.



Medicinering.
Har börjat med Concerta igen. Fick den utskriven av min läkare i Torsdags och om 2 veckor så ska jag få en till medicin mot deppritionen. Skönt att dem kan skriva ut olika mediciner till människor som behöver det. Ocg tack gode gud att mediciner finns. Och alla som vill ha en bra medicin för sin ADHD säger jag bara en sak till och det är pröva Concertan. OCh för dem med deppritioner (mer lätta deppritioner) pröva johannes ört. Men om du äter andra mediciner så måste du bara kolla upp om johannes örten går att kombinera med din nuvarande.

Kommentarer
Postat av: Tesa

Det finns upp och det finns ner gångar för oss alla. Hoppas du förstår att ingen hittar svaren för svaren ändras från dag till dag och från stund till en annan. Man måste lära sej möta glädje sorg och lycka och kärlek. När kärlek och lycka bjuds så suger man i sej för att lättare möta sorgen. Finns här för dej..

2010-11-09 @ 17:07:49
URL: http://www.tesa.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0